Obserwatorzy

Recenzja książki ,,Trzynaście powodów"

O tej książce swojego czasu było bardzo głośno. Gdy na jej podstawie zrealizowano serial, przeżyła jakby drugą młodość i znów zaczęto po nią sięgać. Ja również uległam tej modzie i postanowiłam przekonać się, czy powieść jest warta szumu.
Teraz wracam do niej na potrzeby recenzji, którą postanowiłam napisać z pewnego powodu: ta historia jest niezwykle kształcąca i może nam pomóc w rozpoznaniu u innych niepokojących zachowań.


                                             Ig: tez_czytam
Autor: Asher Jey

Tytuł: "Trzynaście powodów"

Fabuła: Clay Jensen po powrocie do domu znajduje przed drzwiami dziwną paczkę.
Okazuje się, że w środku znajdują się kasety, nagrane przez jego koleżankę Hannah, która dwa tygodnie temu popełniła samobójstwo. Wszystkie osoby, do których trafiła przesyłka, są jednym z trzynastu powódów śmierci dziewczyny. Żeby dowiedzieć się czym zawinili, muszą odsłuchać taśmy. Clay odbywa podróż śladami Hannah, doświadczając jej smutku, bólu i osamotnienia.

Moja opinia: Książka naprawde mną wstrząsnęła. Otworzyła oczy na innych ludzi i pokazała, że są wśród nas tacy, którzy potrzebują pomocy. Nauczyła mnie rozpoznawać takie zachowania, dzięki czemu mogę zareagować za nim będzie za późno.
Opowieść czytało się dość płynnie, nie czułam się znużona, gdyż wszystko działo się w odpowiednim tempie. Cały czas utrzymywał się nastrój tajemniczości i napięcia. Autorowi udało się sprawić, że czułam się, jakbym podróżowała razem z głównym bohaterem.
Powieść ukazuje życie młodych ludzi z drugiej perspektywy. Udowadnia, jak trudnym procesem jest dorastanie i odkrywanie własnej tożsamości oraz, że lekkomyślne zachowania popycha za sobą liczne konsekwencje. Oprócz tego prezentuje takie problemy, jak toksyczne relacje, zazdrość i znęcanie się.


Mieliście okazje sięgnąć po tą książkę? A może oglądaliście serial? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!






Komentarze

  1. Jaka ciekawa fabuła, interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam ,że jest też w formie książki ;F

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jest i to na jej podstawie powstał serial ;P

      Usuń
  3. Ksiazki nie czytałam ale ogladam serial i jest naprawde wciągający! Szkoda ze nie przeczytałam wcześniej ksiązki ;(

    OdpowiedzUsuń
  4. Siostra zakochała sie w serialu mi nie przypadł do gustu :(
    Pozdrawiam Eva

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na temat serialu opinie są bardzo podzielone. W wolnej chwili zachęcam jednak zajrzeć do książki, gdyż dość różni się od ekranowej wersji.

      Usuń
  5. Pierwszy raz słyszę zarówno o serialu, jak i o książce, ale chyba zwrócę na nie swoją uwagę, skoro są tego warte ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam serial na netflixie już 3 razy, ale książkę z chęcią też bym przeczytała ! Serdecznie pozdrawiam i zapraszam 💚 www.aliviastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niestety kompletnie nie znam tej książki...

    W wolnej chwili zapraszam do siebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. href="https://istanbulolala.biz/">https://istanbulolala.biz/
    VWAJV8

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczba wyświetleń

Popularne posty