Obserwatorzy

Jak nauczyć się języka- post gościnny chinguii blog


Zaczynając naukę j.koreańskiego było mi naprawdę ciężko - nie wiedziałam jak się do tego zabrać, co robić najpierw, ani kogo spytać w razie wątpliwości. Z własnego doświadczenia wiem, że jest to problem wielu osób, dlatego też przygotowałam dla was ten wpis, w którym przedstawię kilka skutecznych rad, jak poradzić sobie z początkami nauki języka.


                                               prosenior24.pl


1. Zastanów się, czego chcesz


To najbardziej oczywista, ale i najważniejsza rada. Naprawdę ciężko jest się uczyć, jeśli po raz pierwszy słyszymy o danym kraju, nie mamy pojęcia o akcencie i wymowie języka, a sięgamy do niego z czyjegoś powodu - nie dlatego, że nas to interesuje. Zanim przystąpimy do nauki, musimy więc wiedzieć, czy na pewno chcemy uczyć się akurat tego języka i poświęcać na to nasz czas.


2. Słuchaj, słuchaj i jeszcze raz słuchaj

Tyczy się to zarówno czasu zanim zaczniemy naukę, tego kiedy zaczynamy, jak i tego, kiedy uczymy się już od jakiegoś czasu. Jeżeli chcemy kiedyś mówić w danym języku, musimy wiedzieć dokładnie, w jaki sposób jest on wymawiany w kraju, z którego pochodzi, a jednocześnie słuchając dużo, zapamiętujemy i automatycznie się uczymy ;).
Przydatne w tym są wszelkiego rodzaju filmy, seriale (polecam włączyć napisy polskie i dźwięk w języku, którego się uczymy), muzyka albo płyty z ćwiczeniami językowymi, jeżeli macie do takich dostęp.


3. Zacznij od samego początku

Od początku - czyli od alfabetu, którego wymowa jest przecież podstawą nauki języka. Kiedy już go opanujesz, co na szczęście nie jest zazwyczaj zbyt trudne, myślę, że dobrym pomysłem jest po prostu uczenie się prostych słówek i wyrażeń, które kiedyś zbudują nam całkiem pokaźny zbiór.



                                                                                                         sunori

4. Spytaj Native'a


W aplikacji HiNative mamy ponad 100 języków do wyboru, o które możemy pytać, a po krótkim czasie ktoś mówiący płynnie tym językiem odpisze nam i wyjaśni to, z czym mamy problem, nagra swoją wymowę danego słowa lub poprawi naszą pisownię. Aplikacja jest naprawdę przydatna podczas nauki (zwłaszcza przez pierwszy tydzień, zanim się zablokują niektóre opcje - te z wersji premium) i myślę, że każdemu może się kiedyś przydać.


5. Fiszki

To sposób, który ja wykorzystuję prawie do wszystkiego, niezależnie od tego, czego i w jaki sposób akurat się uczę. Chodzi o to, że z jednej strony karteczki piszemy polską wersję danego słówka/wyrażenia, a po drugiej w języku, którego się uczymy. Genialne, naprawdę! ;P



                                                                                                    mamowato.pl

6. Podręczniki

Ważne jest to, żeby znaleźć dobrą książkę, która wyjaśni nam wszystko dokładnie i jednocześnie będzie miała ćwiczenia, które pomogą nam to utrwalić lub się nauczyć czegoś nowego. A dobra książka może znacznie przyspieszyć proces naszej nauki.


7. Bądź wytrwały

Nie w jeden dzień Rzym zbudowano. I nie w jeden dzień nauczysz się języka.
Pamiętaj, że nauka wymaga naprawdę dużo wytrwałości i systematyczności, aby była skuteczna i trzymaj się tego.


Post pisała Chinguui blog. Zapraszam do mnie i pozdrawiam!

Komentarze

  1. Ja poduczyłam się angielskiego poprzez słuchanie :) To chyba najlepsza metoda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpis idealny dla mnie :) bardzo ciężko uczy mi się języków obcych a z tymi radami wierzę, że będzie prościej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post mojej gościnnej blogerki się spodobał!

      Usuń
  3. Bardzo przydatny i ciekawy post.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepiej zapamiętuje mi się gdy zapisuje konkrente słowa/wyrażenia i powtarzam je na głos. Jednak chyba najlepsza metodą jest jednak podróżowanie do kraju gdzie posługują się danym językiem 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham podróże i to zdecydowanie świetna metoda!

      Usuń
  5. Nie mam głowy ani daru do nauki jeżyków obcych :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Zasady prostę, tylko uczyć się, ja nie mam łatwo z angielskim na przykład ponieważ nauczycieli kompletnie brak podejścia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety bywa i tak. Warto jednak samemu przysiąść do nauki lub jeśli mamy na to fundusze zakupić prywatne lekcje ;).

      Usuń
  7. Świetny post, zawsze mam problemy z nauką obcego języka więc bardzo mi się przyda :D

    OdpowiedzUsuń
  8. wszystkie techniki sa super, ostatnio tez puisalam post o tym jak uczyc sie jezyka . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wielką chęcią przeczytam. Również pozdrawiam.

      Usuń
  9. Zawsze najwiekszy problem mam z nauką języków :/ na pewno skorzystam z któreś z rad od was :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie mam totalnie głowy do języków, a szczególnie gramatyki. Całe życie uczyłam się angielskiego -lat edukacji łącznie ze studiami, po drodze był francuski, niemiecki, rosyjski - z każdego byłam osłem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam problemy z gramatyką, ale radzę się nie zrażać :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Liczba wyświetleń

Popularne posty